05-12-10

Marcel Vervloesem vrij

EUP_zandvoort_26_04_2010_fr.gifHet Nieuwsblad verspreidt opnieuw leugens

5.12.2010

Sinds vanmorgen kunnen er opnieuw artikels op de skynetblogs van de vzw Werkgroep Morkhoven gepubliceerd worden.
We danken de Skynet Klantendienst voor de behandeling van onze klacht die op één of andere wijze ook geblokkeerd leek.
De vraag is nu hoelang de steeds weerkerende problemen zullen uitblijven.

De skynetblogs werden geblokkeerd op het ogenblik dat de Werkgroep Morkhoven (ondermeer vanwege nachtelijke telefoons en doodsbedreigingen waarvoor een klacht werd ingediend) bekend maakte dat zij opnieuw aktie zou gaan voeren rond de dichtgedekte kinderpornozaak Zandvoort.
De nieuwe problemen met de skynetblogs werden gevolgd door een artikeltje van de genaamde Yvo Meulemans in Het Nieuwsblad waarin de vrijlating van Marcel Vervloesem (die reeds enkele maanden geleden vrij is) bekend werd gemaakt. Meulemans die, naar we uit goede bron hebben vernomen, op alle mogelijke manieren bij Vervloesem trachtte binnen te geraken terwijl deze van Justitie een spreekverbod met de pers kreeg opgelegd, schreef in zijn artikeltje dat de ‘zelfverklaarde kinderpornojager Marcel Vervloesem zijn contact met de vzw Werkgroep Morkhoven heeft verbroken’.
Dit bericht is echter volledig fout. De strafuitvoeringsrechtbank van Antwerpen heeft Vervloesem immers ook een contactname met de vzw Werkgroep Morkhoven verboden terwijl de vzw Werkgroep Morkhoven hem 12 jaar lang is blijven steunen en men hem iedere week in de gevangenissen van Turnhout en Brugge is gaan opzoeken. Het zijn dus eigenlijk de beste vrienden van Vervloesem.
Ook met de acteur Jo Reymen (geen lid van de vzw Werkgroep Morkhoven) waarvan hij veel steun kreeg, mag Vervloesem geen contact opnemen.

Om terug te komen op de door Het Nieuwsblad verspreide misleidende informatie van journalist Yvo Meulemans: Meulemans heeft Marcel Vervloesem gedurende 10 jaar lang mede door het slijk gesleurd. Dit maakte deel uit van een media-proces dat bedoeld was om de kinderpornozaak Zandvoort dood te zwijgen.
Maar de feiten worden niet alleen bewust verdraaid om de Vlaamse krantenlezer op een verkeerd spoor te zetten. Zo wordt er tevens verzwegen dat Vervloesem al meer dan 2 jaar lang een (spoed)procedure voor het Hof van Straatsburg heeft lopen en dat hij voor de klachten uit 1998 inzake het zogenaamd sexueel misbruik van zijn halfbroer en diens vrienden in zijn vroegere jaren, werd vrijgesproken. Vervloesem werd immers enkel voor enkele nieuwe beweringen door jongeren die ondermeer wegens een gewapende roofoverval in een jeugdinstelling werden geplaatst, voor ‘kindermisbruik’ veroordeeld.
Er wordt ook nog altijd gezwegen over de bijna 30 processen-verbaals inzake zedenfeiten met kinderen en jongeren die op naam van Vervloesem’s halfbroer staan.

Het Nieuwsblad waarin Meulemans zijn misleidend artikeltje plaatste, was de krant die, vlak na het uitkomen van de kinderpornozaak Zandvoort, een zogezegd interview met de halfbroer van Marcel Vervloesem publiceerde waarin Vervloesem beschuldigd werd. Deze beschuldigingen werden door alle kranten en nieuwsbladen van de Corelio-mediagroep waarvan Het Nieuwsblad en De Standaard deel uitmaken, verspreid (en klakkeloos door de andere kranten en nieuwsbladen overgenomen).

Het gaat hem dus niet om de zogenaamde ‘breuk’ van Marcel Vervloesem met de vzw Werkgroep Morkhoven (waarvoor ik door bepaalde journalisten getelefoneerd werd) maar om het blijven verspreiden van bedriegelijke informatie omdat men hoopt daarmee de kinderpornozaak Zandvoort met de bijna 90.000 slachtoffertjes te kunnen blijven dichtdekken.

Jan Boeykens, Voorzitter vzw Werkgroep Morkhoven

Foto: De vzw Werkgroep Morkhoven bracht de kinderpornozaak Zandvoort enkele maanden geleden opnieuw ter sprake voor de Commissie Verzoekschriften van het Europees Parlement. Zij wacht nu af wat het Europees Parlement dat gedomineerd wordt door de christen-democraten, nu gaat doen.

 

De commentaren zijn gesloten.